Veelgestelde vragen over onze bloemenwinkel in Antwerpen
- Maandag van 13u tot 18u30
- Dinsdag tot zaterdag van 10u tot 18u30
- Zondag van 9u tot 13u
Flor Artes levert in Antwerpen en omgeving…
Bestellingen geplaatst & betaald voor 14u worden de volgende dag geleverd in de loop van de dag (op zondag wordt er niet geleverd).
Bestellingen geplaatst tussen Zat 14u & Zondag 23u59 worden pas maandag verwerkt en dinsdag geleverd.
Onze boeketten worden steeds in water vervoerd. Om het prachtige boeket dat u net hebt ontvangen, zo lang mogelijk mooi te houden, hebben wij enkele tips :
– Gebruik steeds een schone vaas en schoon kraantjeswater
– Zorg ervoor dat het water op kamertemperatuur is
– Voor de meeste gemengde boeketten en rozen altijd veel water gebruiken. Bolgewassen zoals tulpen en Amaryllissen hebben liever weinig koud water.
– Meng het zakje bloemenvoeding met het water
– Snijd de stengels STEEDS schuin aan met een scherp mes (of een scherpe snoeischaar). Ongeveer 1 cm is voldoende. Gebruik nooit een gewone keukenschaar of een botte snoeischaar.
– Zorg ervoor dat er geen blad in het water hangt. Want hierdoor gaan er zich sneller bacteriën vormen
– Ververs het water ongeveer elke 2 dagen
– Zet de bloemen niet bij een verwarmingsbron, de zon of in de buurt van rijpend fruit
Snijbloemen en planten kunnen helaas niet geretourneerd worden omwille van hun bederfelijke karakter. Wij garanderen dat de bloemen min. 1 week mooi blijven mits ze de juiste verzorging hebben gekregen. Voldoet de kwaliteit toch niet aan uw wensen, neem dan even contact op met info@florartes.be. Stuur hierbij enkele foto’s van het boeket. Elke klacht wordt apart behandeld en we zoeken samen naar de oorzaak en een oplossing.
Hebt u een vaas/pot besteld of gekregen en is hij niet naar uw wens, dan kan u deze binnen de 14 dagen retour zenden naar Flor artes, Mechelsesteenweg 161, B- 2018 Antwerpen. De retourkosten zijn voor eigen rekening en u bent zelf verantwoordelijk voor schade of breuk bij het terugzenden.
Daarom raden wij aan om uw vaas/pot in de winkel te komen omruilen. Zo vermijdt u retourkosten en is het risico op breuk minimaal.
De kans op breuk bij levering herleiden wij tot het minimale, vermits de levering steeds door onze eigen bezorger of een betrouwbare koerier gebeurt. Mocht de vaas/pot toch beschadigd zijn bij levering, gelieve ons hiervan binnen de 24u op de hoogte te stellen via info@florartes.be
BIJLAGE – Modelformulier voor retourzending
Met onderstaand formulier kan u een retourzending melden. Gelieve het formulier in blokletters in te vullen en te ondertekenen. Het ingevulde en ondertekende stuurt u samen met het product terug sturen naar:
Flor artes bv
Mechelsesteenweg 161
2018 Antwerpen
Ik geef hierbij te kennen dat ik het aangekochte product wil retourneren.
Reden voor retournering:_____________________________________________________
(Beantwoorden niet verplicht)
Datum van betaling*: ________________________________________________________
Betalingskenmerk*:___________________________________________________________
* Het betalingskenmerk kunt u vinden op uw bankafschriften of via uw digitale applicatie van uw bank.
IBAN:________________________________________________________________________
Naam van de rekeninghouder:__________________________________________________
E-mailadres:_________________________________________________________________
Naam koper:__________________________________________________________________
Adres koper:_________________________________________________________________
Handtekening:________________________________________________________________
Datum ondertekening:_________________________________________________________
Wij nemen steeds contact op met de bestemmeling om een levermoment af te spreken. Uiteraard stellen wij steeds het door u voorgestelde levermoment voor. Maar soms is de bestemmeling niet thuis tijdens dit levermoment en spreken wij af om op een ander moment te leveren. Dit kan een dag later of zelfs een week later zijn. Als het levermoment met meer dan 1 dag verlaat wordt, stellen wij u hiervan op de hoogte.
Hebt u toch het gevoel dat er iets is misgelopen met de levering, neem dan gerust contact met ons op via info@florartes.be
Elke bestelling die bij ons geplaatst wordt, krijgt een persoonlijke behandeling. Wij bellen de bestemmeling op, verifiëren de adresgegevens en spreken een geschikt levermoment af. Vervolgens wordt uw boeket door onze bezorger of een externe koerier bezorgd. Elk boeket wordt vervoerd in water om de kwaliteit ten allen tijde te kunnen bewaren. Een boeket leveren is dus iets helemaal anders dan een postpakketje bezorgen. Hier hangt helaas een prijskaartje aan vast. Door de leveringskost aan te rekenen, bent u er ook zeker van dat de waarde van uw boeket ook de effectieve waarde is alsof u het zelf in de winkel zou komen ophalen. Bovendien zijn de bezorgkosten enkel dekkend en niet winstgevend. Wat u betaald aan bezorgkosten, betalen wij aan de koerier, voor een kwaliteitsvolle levering.
Leveringen in de nabije omgeving worden door onze eigen bezorger weggebracht. Voor andere leveringen schakelen we een koerier in. Om te vermijden dat onze bezorger of koerier voor een gesloten deur staat, bellen wij de bestemmeling steeds vooraf op om af te spreken wanneer deze thuis is. We controleren ook steeds met de bestemmeling of de adresgegevens kloppen. Zonder vooraf contact met de bestemmeling, kunnen wij dus helaas geen bloemen bezorgen.
We werken steeds met dagverse bloemen en proberen een zo goed mogelijke prijs-kwaliteit te garanderen. Niet alle bloemen zijn altijd beschikbaar of van uitstekende kwaliteit aan een aanvaardbare prijs. Daarom zoeken we naar alternatieven en proberen we het boeket op de foto zo dicht mogelijk te benaderen.